Attēlā: Rīgas ietve tuvplānā
Lielākie Latvijas asfaltbetona ražošanas uzņēmumi nonākuši uz krīzes sliekšņa, jo otrreizējai pārstrādei izmantotais no ielām noņemtais asfalta segums izrādījies pārstrādei nederīgs, turklāt jau neglābjami sabojājis vairākas asfaltbetona ražošanas iekārtas.
«Agrāk šādas problēmas nebija, var teikt, ka ar to šogad saskaramies pirmoreiz,» pastāstīja ceļu būves uzņēmuma «Binders» pārstāve Lolita Portko. «Vainīgas ir uz ietvēm un ielām nomestās košļājamās gumijas. Tās ielīp asfalta segumā, sētnieka slota tās neņem, un tā nu gumijas tur paliek. Kad mūsu mašīnas asfaltbetona segumu noņem un tas tiek atvests uz pārstrādi, sākas problēmas.»
Ar košļājamo gumiju izraisītām problēmām saskāries arī ceļu būves uzņēmuma «ACB» pārstāvji. «Mašīnas pieķep ar tām gumijām un lūzt, mēs pat apsveram domu par asfaltbetona ražošanas pārtraukšanu,» atzīst «ACB Betons» direktors Aivars Geistards. «Domāju, būtu jāveido kāda reklāmas kampaņa, kas tomēr pievērstu šai problēmai sabiedrības uzmanību. Varbūt var piesaistīt ES līdzekļus. Lai cilvēks padomā, pirms tā pa roku galam nomest zemē to gumiju. Jo kādam tas var izmaksāt miljonus.» ▼
2006. gada 18. decembris • Kategorija: Ekonomika • Pievienot komentāru